torsdag 17 mars 2011

Sockor och koftor!

Jag trodde att sockstickarsäsongen var över för min del men så blev det ytterligare ett par till systersonen Isak i födelsedagspresent. Jag gjorde dem i i lite tunnare garn, Iceland som är en blandning av ull, alpacka och akryl - hoppas de är lika slitstarka som vanligt raggsocksgarn.

Sen kunde jag inte låta bli att sticka ett par till mig själv av olika restgarner, jättekul att göra men många träliga trådar att fästa.













När dessa är klara ska jag ägna mig åt ett par sommarkoftor. Jag har påbörjat en som jag virkar av Drops ljungfärgade lin, så där lite på fri hand - det är jättekul; men eftersom jag sällan kan hålla mig till ett projekt i taget, har jag börjat spåna lite på en stickad kofta i ett spanskt garn av bomull och lin som jag fyndat på tradera. Jag tänker mig en kofta med lite vidd i nedtill, lite klockad kanske - vi får se vad jag förmår men jösses så kul det är.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar