söndag 12 juni 2011

Valpväntan

Det har varit hopplöst att uppdatera hemsidan och bloggen på sistone - uppkopplingen går långsamt och när datorn är trög blir jag galen men skam den som ger sig, nu gör jag ett försök.

Här går vi i väntans tider med Baby. I och med att Nellys ev. dräktighet i våras, avbröts så abrupt med en livmoderinflammation, vågar vi knappt hoppas på att Baby verkligen bär på några valpar men mycket tyder på det. Vi pysslar om vår stora fina flicka på alla sätt och vis och försöker förbereda oss så gott vi kan på det som komma skall. Jag läser på om dräktighet, förlossning m.m. och arbetsrummet ska iordningställas med valplåda och bäddad soffa för kommande vaknätter. Ifrån vårt arbetsrum leder en balkongdörr ut till en hundgård som Baby och senare även valparna, kan ha ifred från de andra hundarna.

Det är nu 2 år sedan Baby kom till oss. En liten söt tulta som fullständigt bedårade oss och nu ska hon själv få valpar. Jag har länge drömt om att föda upp hundar och nu äntligen verkar det närma sig då jag ska få uppleva hur det är att vara med när valparna föds och sedan se dem växa och utvecklas. Det ska bli så roligt och jag ska göra mitt allra bästa för dem.



Baby 9 veckor.


1 kommentar:

  1. Håller tummarna för er!finns det något mysigare än valpar???
    Jag ser att Tufflan växer och frodas också :).

    Ha en bra sommar!

    Kram
    Kerstin & Nemo

    SvaraRadera