torsdag 17 februari 2011

Gosig värme för kalla händer!

Jag är så otroligt kall om händerna nuförtiden vilket kanske inte är så konstigt då huset vissa tider på dagen är ganska kallt. Innan vi fått igång eldarna i kamin och vedspis är det inte mer än 13-15 grader i det här huset. Så jag gjorde mig ett par små pulsvärmare av tjockt härligt ullgarn och visst värmde de lite men inte tillräckligt. Nu har jag virkat mig ett par rejäla halvvantar med en påknäppbar "fingertuta" - mycket praktiskt. Jag virkade med Garngrossistens raggsocksgarn med virknål nr 5 och prövade mig fram. Det blev till att göra-om-göra-rätt några gånger men nu funkar dom bra.

  

Jag har köpt mig ett par avmaskningsnålar på Tradera - jättebra. I åratal har jag varit utan och istället fört över maskor på en tråd men det är så mycket lättare att föra tillbaka maskorna på sticka från en nål. Ja, sen håller jag på med andra ärmen på min kofta i Karisma som aldriiig blir klar för att jag hela tiden smiter emellan med något annat kul. Men nu får jag snart använda den medan det ännu är någon vinter kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar