onsdag 16 februari 2011

Stickvinter

Denna vinter har jag ägnat mycket tid till att sticka. Före jul stickade jag julklappar som en besatt, det blev 8 par raggsockor och 3 stycken barntröjor - allt i underbar ull. Jag påbörjade julklappsstickningen lite väl sent på hösten så för att hinna stickade jag långt in på nätterna och upptäckte att jag nästan kunde sticka i sömnen - åtminstone gick stickorna fortfarande när jag nickade till då och då. Hur som helst, den sista sockan stickades klart på väg i bilen till min bror på annandagen och jag fäste de sista trådarna på parkeringen utanför dem. Har man bestämt sig så har man!


Fjord - norsk ull
 
Nackdelen med att sticka till små barn (och större också, antar jag) är att även om man tar till och stickar i betydligt större storlek än man tror kommer behövas så hinner man knappt prova plagget innan de små rackarna har vuxit ur dem. Men roligt var det att få göra dessa babytröjor och när de är för små kan man ju alltid återanvända garnet och göra sockor el. dyl.

Garnstudio`s Babyull - merino


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar