tisdag 5 juli 2011

Tuff fyller 6 månader idag!

Lilla, stora Tufflan fyller 6 månader idag! Åh, vilken härlig stor bebis hon är. Tufflan är rätta namnet för hon tufflar verkligen omkring på sina långa ben och med sin svajjiga kropp. Hon har ett ljuvligt, mjukt temprament och vill gärna följa mig vart jag går - mycket smickrande!! Busig är hon också, annars vore hon ju inte valp. En favoritsysselsättning är fortfarande att tugga på chowen Juni, som uthärdar - för det mesta! På sistone har hon hittat på lite mera hyss. Igår jagade jag runt efter henne i hundhagen då hon snott en av mina dyraste sandaler. Senare hade hon hittat en flugsmälla så den dög inte till mycket när det var dags för min sedvanliga nattliga myggrunda. En dag var hon in i badrummet och hittade en toaborste. Denna berövades hon dock ganska snabbt men någon dag senare slank hon in på den andra toaletten och snodde i lönndom med sig den toaborsten ut i hundhagen där hon sedan låg och flisade efter bästa förmåga. Äckelnojja!!
Men det spelar ingen roll hur busig hon är, för mig är hon en ljuvlig, underbar och perfekt valp. Grattis lilla gumman! Här kommer några dagsfärska bilder på jubilaren!







1 kommentar:

  1. OJoj, vad denna lilla dam påminner om vår Nemo :). Han var mycket i kattlådan under valptiden...När tonåren startade så började besöken om, men nu när han fått en kompis så har han inte lika mycket tid för hyss - tack och lov?!för njuffar är ju uppfinningsrika...

    GRATTIS TUFFLAN!

    Kram
    Kerstin & Nemo

    SvaraRadera